Het komt nog steeds voor dat ik met ondernemers of klanten praat die vertellen dat ze het goed doen in Google zonder dat ze daar veel voor hebben hoeven doen.

“Ik word goed gevonden hoor”

Ik vraag ze dan, op wat rank je dan?

"Als je Slagerij de Vries in typt sta ik bovenaan"

Ja, dat klopt dan wel, maar alleen bestaande klanten zullen dat als zoekterm gebruiken. Hoe vinden potentiële klanten je als ze je niet kennen? Wat zoeken ze dan denk je?

Waarschijnlijk als ze uit de buurt komen zoeken ze ‘slagerij Goes’. Sta je dan ook bovenaan?

 

Hhmm, dat wisten ze niet...

 

Waarschijnlijk sta je op dit zoekwoord niet bovenaan in Google.

 

Nadat we controleerden of dit zo is, klopte mijn vermoeden. De concurrenten worden netjes weergegeven, Slagerij de Vries niet.

Het is belangrijk dat je klanten die je website zoeken je makkelijk kunnen vinden. Dus het is zeker goed dat je vindbaar bent op je merknaam. Echter in de meeste gevallen zit er geen concurrentie op je merknaam.

Zorg ervoor dat je ook gevonden wordt bij zoekwoorden die je potentiële klanten gebruiken. Hierin zijn de zoekwoorden belangrijk maar ook de zogenoemde long tail zoekwoorden.

Via Google Zoekwoordplanner kan je ideeën voor zoekwoorden opvragen in je eigen branche. Zoek naar long tail zoekwoorden en zorg dat je daar relevante content voor op je website plaatst.

Gratis zoekwoord analyse?

Wil jij een gratis zoekwoord analyse om erachter te komen waar jou klanten op zoeken? Krijg zowel short tail als long tail zoekwoorden om vervolgens je website daar op in te richten.